Téměř 70.000 návštěvníků ze 159 zemí, přes 1.200 řečníků a přes 1.800 startupů ??? #creatidea #nothingcanstopgoodidea #websummit #goodidea

 

 

Listopad v Portugalsku přišel s překvapivě podzimním hávu. Obvyklé pozdní léto se zde letos nekoná. Tradičně však nastal čas největší evropské konference Web Summit. Setkat se se všemi, které si vyberete, účastnit se označených přednášek a diskuzí je opravdovou výzvou, při které Vám ani nepřetržitý přísun kávy nepomůže. Jedná se ovšem o naprosto dechberoucí zážitek. Organizačně překvapivě zvládnuto (i co se týče zázemí dámských toalet), velice potěšující byla všudypřítomná stanoviště s pitnou vodou.

Kdo se z jakéhokoli důvodu konference neúčastnil, Web Summit si může zpětně shlédnout na YouTube.

Web Summit v číslech

Téměř 70.000 návštěvníků ze 159 zemí, přes 1.200 řečníků (včetně Tonyho Blaira) a přes 1.800 startupů. Web Summit opravdu zabojoval na poli rovnoprávnosti a může se pochlubit 44.5 % účastí žen. Women in Tech otázka byla rozebrána v Reuters a také Thomson Reuters Foundation:

  • 75 % žen se cítí sebevědomé zastávat vedoucí pozici
  • 61 % žen se cítí pod větším tlakem, aby prokázaly svoje schopnosti oproti mužům
  • 16 % žen věří, že jejich vláda dělá dostatečně kroků v oblasti rovnoprávnosti
  • 37 % žen věří, že ženy dostávají vedoucí pozici jen kvůli naplnění kvót
  • 87 % žen věří, že společnost je odpovědná za zlepšení situace rovnoprávnosti žen v tech oblasti

10 nejdůležitějších myšlenek konference

1. „Vše souvisí se vším“, technologie zasahuje a ovlivňuje polovinu našeho života, provází nás na každém kroku (v dobrém i nedobrém slova smyslu). Dříve neuchopitelné propojení technologie a zdánlivě nesourodých oblastí jako tisk, móda, spokojenost, zdraví (wellbeing) se vytrácí, a dokonce roste potřeba provázanosti. Naprosto pochopitelný a logický vývoj, technologie se staly nedílnou součástí našich životů, tedy jejich implementace do kreativních a kulturních průmyslů či aplikace nových poznatků/dat na chování sociálních skupin nebo dokonce zdraví populace je nezbytná. Různorodost a porušování našich bezpečných zón nás obohacuje a přináší nový pohled do řešení situací. Opravdu byl hmatatelný posun ve smýšlení o oblastech našeho života – od meditace, přes přístup k informacím, kontroly/ovládání domácnosti až po čistě profesionální nástroje.

2. „Klídek“, lidé potřebují i odpočívat. Především v současném uspěchaném světě roste trend klidné mysli, meditací a pohádek na dobrou noc. Ač chceme, či nikoli, nabrat síly někdy opravdu potřebujeme. Není tedy divu, že program společnosti Google byl provázán lekcemi jógy, prostorem k nadechnutí a povídáním o mentálním zdraví. Alex Tew a Michael Smith (Calm) říkají „klidná mysl je kreativní mysl“. Největší úspěch mají jejich pohádky na dobrou noc. Matt Brittin, Google, veří, že moderní technologie mohou být nástrojem „dobra“. Prezentacemi několikrát zazněl důraz na budování důvěry mezi lidmi (ač v B2B či B2C), také potřeba umožnění reálné zkušenosti uživatelům a aktivnímu zapojení do procesu sběru dat.

3. „Ať žije umělá inteligence“, rostoucí význam AI je nesporný, s AI se setkáváme na každém kroku a v každé oblasti – od učení, ovládání domácnosti, poslechu hudby až po chat boty. Bez účasti AI nebudou a nejsou společnosti schopné zaručit reálnou uživatelskou zkušenost. AI pomáhá řešit problémy. V současné chvíli společnosti nebojují proti konkurenci, avšak bojují za uživatele.

Na Centre Stage byli přítomni i Sophia The Robot a její bratr Han The Robot. Jejich inteligence roste neuvěřitelným tempem, stále však vypadají poměrně uměle.

4. „Všemocný Instagram“ – počet followers zastiňuje talent. Organizace se rozhodují na základě popularity na sociálních sítích. Přichází doba naplnění děje Black Mirror: Nosedive. Avšak opravdová síla ambasadorů zdá se být rozpoluplná, neboť známá osoba s vysokými čísly ještě není zárukou zisku. Vždy je potřeba mít na paměti, že především záleží na značce, firemní kultuře, kvalitě informací předávaných dál, vztahu se zákazníky a fanoušky (od zpětné vazby až po zapojení do aktivit organizace).

5. „Storytelling“ – nalezněte váš vlastní hlas a budujte. Buďte součástí životů Vašich zákazníků a nechte je vstoupit od toho Vašeho. Upoutejte pozornost, zapojte je do otevřené diskuze, umožněte jim reálnou zkušenost, pořádejte akce pro fanoušky online/offline. Jak uchopit příběh a jakým způsobem jej šířit se podělil i Alexander Wang.

6. „Na první pohled“ – s rozvojem technologií a rostoucí oblibě mobilních zařízení (díky přístupnějšímu a kvalitnějšímu přístupu k datům a pokrytí) se mění i formát médií a samozřejmě požadavky uživatelů. V souvislosti s vysokými nároky na vizuální stránku prezentace obsahu se vyvíjejí nové dynamické formáty fotografie. V B2B i B2C bude stále důležitější roli hrát formáty jako 360, virtuální testování, virtuální styling atd.

7. „BaaS a SaaS“ – všudepřítomní zástupci IT mágů. „Žijeme v době, kdy lidé potřebují vytvořit něco z ničeho“, Polina Montano.

8. „Hackneme Vaši chytrou domácnost,“ pánové Garry Kasparov a Ondřej Vlček, Avast.

9. „Fake news“. Společnosti jsou odpovědné za obsah, který publikují. David Pelmsel zdůraznil strategický vztah The Guardian Media Group se společností Google a velice neuspokojující se společností Facebook, neboť nemají společnou vizi (Facebook je o množství a různorodosti, The Guardian o kvalitě). Na důležitosti kvalitního obsahu se shodli i se zástupci The Impression a Medium. Vždy důležitou roli hraje komunita – její vybudování, zapojení a udržení jejího zájmu a loajality (předplatné, oddělení obsahu tištěné a digitální verze).

10. Technologie nemůže zachránit lidstvo, lidé se však díky technologii k humánnosti mohou navrátit.

Web Summit nabízí vyžití pro každého. Potkat se se všemi, se který byste rádi je téměř nemožné, avšak díky aplikaci můžete být neustále v kontaktu. Jde především o možnosti, které se před člověkem otevírají. Konference spojuje odborníky, start-upy, jedince z různých oblastí a jakým způsobem jich využijete, je opravdu na Vás.